måndag, december 13, 2010

Chrome OS ? Jag sätter ett frågetecken!

Har kämpat på med Googles nya OS som verkligen inte är något nytt.De har byggt om Open-SUSE och sett till att lägga in sina egna grejor där.
Nu fungarar det mesta men det finns en akilleshäl i SUSE och det är om man vill ha trådlös uppkoppling. D-link har jag kört med i många år både på Ubuntu och XP utan några problem.
På Suse går det f-b mig inte!  Jag är ändå en tämligen van it-gubbe men jag kommer ingen vart , allt ser bra ut men det funkar inte ändå.


Om det här är en bugg i deras OS så måste de se till att fort som bara den fixa detta eftersom så många idag har bärbar pc.
Suse är krångligare på många sätt än Ubuntu eller Debian så jag kan inte förstå varför Google valde den här lösningen?


Det tar en stund för mig att minnas hur man fixar så att andra program som tex VLC kan istalleras. En ny användare kommer att fastna i alla irrgångar som finns i Suse.
Ubuntu eller Debian upplevs aldrig så därför att allting finns där man förväntar sig att det ska finnas.


Däremot när man har fått igång detta OS så funkar det bra både med bild och ljud. Radio går alldeles utmärkt på alla de mediaspelare som finns  med både Shoutcast och Icecast inbyggda!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate