lördag, november 20, 2010

Jag lurade Tony Kaplan!



Nu har han förenats med sina älskade musiker uppe i himlens orkester , sitter och lyssnar på Frankie Boy  som sjunger en duett med Elvis.
Han arbetade på tidningen Arbetet ända fram tills den lades ner då han övergick till Kvällsposten (Expressen).

En gång utsatte jag honom för ett lite elakt skämt då han tappade ansiktet vilket han f-b mig sällan gjorde vad jag förstått.
Jag kom med tåget från Stockholm och där var också "artisten" med. Vacker som en blomma. Jag gick av först och såg då att Tony stod där på perrongen i Malmö med ett fång blommor .
Jag gick fram till honom och sa då , väntar du på xx"?
"Javisst, det gör jag" svarade han. Det var konstigt svarade jag , xx gick av i Lund!
Då tappade han ansiktet och såg verkligen orolig ut.  Men  han kunde vara lugn för där kom xx trippande och hans ansikte fick tillbaka gemytet!

Jag vet inte varför jag körde denna vals men det var nog det att han stod där och såg så förväntansfull ut.Ett hastigt infall från mig men jag kan än idag se hans ansikte framför mig.

Duktig inom sitt yrke var han i alla fall och jag är säker på att många läsare saknar honom idag!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate