måndag, oktober 25, 2010

Gangsterns fru var polis i Malmö!

När jag var på väg till affären i Hökarängen så dök de upp. Minnen från Malmö eftersom nu så många går ut med hur bra staden är och att de alltid vill bo kvar där.
Så kände jag också de första åren trots att jag bodde i Rosengård.  Första bakslaget blev när någon tuttade eld på vinden och allt blev kaos. Sen följde händelse på händelse. Grannen ovanför var djupt alkoholiserad och de vände på dygnet.Spelade musik fyra på morgonen så det dånande om det. Ibland kom hans fru ner till oss med blodet rinnande och så fick vi ringa polisen. Vi hade två små barn som blev störda och så hade vi bägge jobb som skulle skötas.
Vi klagade till MKB och de lovade alltid att göra något åt det hela. Samtidigt bodde de en "hövding" en bit upp i trappan. Det visade sig att han var  storhälare och anställd av honom var en karl i 50 -års ålder som hade jobbat i många år på fängelset men blivit bov istället.
Det sprang folk i trappan på alla tider på dygnet bärande fina möbler ,lampor, mattor. Allt du kan tänka dig bars fram och åter. Sonen i trettonårsåldern tog jag på bar gärning när han satt och sket i trappan. Fy, då började vi känna oss trötta.
Vi hade en liten täppa utanför bostaden men den var alltid full med fimpar som rökare  kastade ner. På sommaren var vi tvungna att stänga igen för gott när det kom ner blodiga tamponger och kondomer.


Allt slutade med att vi efter två års klagomål fick flytta tvärs över gatan till låghusen. (Hårds väg)


Där började det med att all vår tvätt blev stulen när någon bröt upp låset. Storbrand i källaren!


Flytt igen!


Jag skulle kunna räkna upp massor med annat skit men jag har skrivit tidigare om överfall med tårgas mfl. gangsterbrott.


Men för att visa hur tom. polisen kan vara behäftad med egendomligheter så ska jag slutligen berätta den sorglustiga historien om mannen som var gift med en polis.
Hans son var skolkamrat med min son och de blev osams pga av att min son inte ville fortsätta med kriminalitet. De hade varit  den beryktade ungdomsligan som bröt upp skåp i staden badhus.
Jag gick till polisen och anmälde dem när jag hittade guld och körkort hemma.
Då hämnades den andre grabben genom att slakta min sons cykel. Jag bestämde då att jag skulle gå och tala med familjen. Min son varnade mig och sa att det var farligt. 
Jag gick dit och ringde på dörren, karln öppnade och utan att jag ens hann säga något så slog han ner mig.


Man kan ju undra hur hans fru var som polis. Det visade sig att den här mannen var storgangster i Malmö.


Efter många år så jobbade jag då och då på kronofogdens "lager" av beslagtagna grejor.  Då kommer det in ett nytt lass och där var då denne förbrytarens sons alla grejor! Själv satt han inne på ett långvarigt straff denne då 23-åriga kille.
Tyvärr kan man säga, sådan pappa sådan son!


Sist jag var nere i Malmö som turist så blev jag trött på stan på en gång. Kom från centralen och gick gågatan upp och där är det uppståndelse och poliser. Jo , bankomaten var trixad (scimmad). Då kände jag med detsamma, här  vill jag inte vara i denna stad!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate