söndag, april 25, 2010

Möten!

En dag när jag och Elsie var ute i gyttret på Göteborgs gator och letar efter ett matställe så ser vi vår granne kommande gående.
Vi har under de senaste åren stött ihop åtskilliga gånger här i Hökarängen. 
Samtal inleddes och han frågade var jag bodde någonstans i Hökis. Jag bor på Lingvägen sa jag.  Aha ,säger då Bengt, där har jag också bott närmare bestämt på Lingv 199! 
Vad? Där bor ju jag nu ,sa jag. Världen är bra liten ibland kunde vi konstatera. Bengt jobbade för tillfället i Göteborg som gästprofessor .
"Jag kunde inte motstå ett sådant erbjudande" sa han. (Bara 77 år ung)
Trevlig och vänlig karl denna fd kulturminister. 

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate