måndag, januari 11, 2010

Att använda en gammal skrivare!



Gamla skrivare!

Jag äger en gammal HP K80 alltså en riktigt gammal trotjänare. den har varit avställd en längre tid men så fick jag för mig att jag skulle använda den till en likaså gammal dator.(Dell Dim 2400)
Xp på lådan men eftersom jag har slarvat bort skivan med drivrutinerna så gick jag ut på HP:s sida och tog ner någon sorts grunddrivrutin. Det var det enda som fanns att få till denna en gång mycket dyra allt i allo apparat.
Nej och åter nej blev svaret, sätt i WindowsCd:en för filer som fattas.Vad jag än gjorde så vägrade allting att fungera. Testade med gamla NT drivrutiner för denna K80. Nej,inget gick att göra och jag la ner många timmar på det här vill jag lova.
Idag så flyttade jag skrivaren till min andra dator med Ubuntu som OP. Vad tror ni händer?


Det tog ca 10 sek så blev skrivaren installerad och fungerade perfekt både med scannern och skrivaren!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate