tisdag, december 01, 2009

FRA from idag!

1 dec är oficiell dag för att starta övervakningen av oss medborgare. Nu tror jag att de har hållit på en längre tid i skymundan!
All historisk erfarenhet talar för detta. SÄPO eller på sin tid IB har spanat på folket tidigare.

Många gånger rent trams tex vem skrev en insändare i ortstidningen eller vem begärde tillstånd hos polisen för ett möte osv.
Lagliga medborgare övervakades på ett många gånger rent löjligt sätt. Jag har ju mina papper från SÄPO här hemma och de finns på min blogg för allmänt beskådande och de visar att SÄPO jobbar i onödan många gånger.
Jag har inget emot att de spanar på spioner och liknande kriminella aktörer men låt bli för Guds skull fånerier.

FRA spanar på alla och det är också lika dumt. De kriminella de vill åt kommer inte att hålla på att skicka email till varandra eller ens använda telefoner. Idag är det säkrare för dem att posta ett kuvert via posten med uppgifter.

Demokratin ska försvara sig men inte med dumhet!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate