onsdag, november 11, 2009

MMA ,ligistslagsmålet i ringen!

Att någon överhuvudtaget ställer upp i denna misshandel frivilligt gör att jag ställer frågan om de verkligen är vid sina sunda vätskor?

I slagsmål vilka förekom när jag växte upp, så ansågs det som mycket fegt att slå på en som låg ner. Här i MMA får de slå och sparka på en liggande motståndare. De får misshandla ändå tills motparten är medvetslös.
Har vårt samhälle blivit så ruttet att man godtar sånt här verkligt äckligt i en ring där publiken sitter och vrålar efter blod?

Inte undra på att våldet på stan har blivit som det är . Vad har vi för politiker som inte sätter stopp för denna misshandel i en ring. Till och med i vissa stater i USA har man satt stopp för denna vidriga företelse.
Får man hålla på så här i en ring så blir det också mer våld på stan. Ohämmat med fega slag och sparkar kanske ända fram till att man avlider.

När jag ser dessa utövare så blir jag rädd, hur tusan kan man vara så in i helvete taggad att slå och sparka på en motståndare? En sån man skulle jag inte vilja vara ihop med, jag skulle vara rädd jämt! Dels för att han skulle bli allvarligt skadad eller att han skulle döda en motståndare.
Jag skulle också vara rädd för att han skulle utöva våld mot mig själv om han skulle bli arg.

I våra samhällen jorden över så framträder en sorts grottmän med våldet som religion i alla lägen och de har en svans med skränande människor omkring sig.

När dessa slagskämpar blir över femtio år så kommer många av dem att bli vårdfall därför att deras hjärna har fått ta emot för många slag. Samhället kommer att få ta på sig dessa kostnader för vård och omsorg.

Det räcker att se hur en massa proffsboxare har blivit fullkomligt lallande vrak.Jag har tom en fd arbetskamrat vilken var rätt så bra amatörboxare vilken efter 50 började uppvisa skador . Han kunde till slut inte ens gå ordentligt utan fick hålla sig i väggarna för att inte trilla omkull.

Vämjeligt att skåda och tröstlöst att höra dessa killar påstå att de inte blir skadade, de är nog redan skadade eftersom de ställer upp på sånt här SKIT!

PS Denna sk sport är godkänd av Riksidrottsförbundet samt uppbär statligt stöd!


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate