fredag, september 25, 2009

Oppositionen i Stockholm sa nej till spårvagnsutbyggnad!

Igår så togs beslut om utbyggd spårvagnstrafik av trafiknämnden. Bra att man forsätter att bygga ut på den bana som finns i innerstaden.
Oppositionen (S-VP-MP) reserverade sig mot beslutet med bla argumentet att "man kommer att tvinga bort bilarna på Hamngatan"!
Har man hört på maken! Kommer osökt att tänka på den diskussion jag hade med den ansvarige i Malmö vilken hade lagt grunden för det socialdemokratiska beslutet att lägga ner Spårvägstrafiken i Malmö. Han blev arg på mig därför att jag kritiserade det enligt mig idiotiska beslutet att lägga ner trafiken. "Spårvägen var i vägen för bilarna" sa han . Min replik var då:"är det inte bilarna som är i vägen för spårvagnarna"!

Så vill jag ånyo utbrista mot denna nejsägareoposition i Stockholm. Inte undra på att sossarna här i Stockholm är ett 20 % parti.De ska akta sig för att ta efter vänsterpartiets alltid negativa hållning och förmåga att säga nej till allting.

I förra valet så röstade jag på tre olika partier bla på sossarna i Stockholm men det lovar jag att efter gårdagens beslut så får de ej min röst igen!

Jag vill se Stockholms innerstad full med spårvagnar inom en snar framtid och med detta också färre bilar!

Nästa etapp borde vara att låta alla spårvagnar vara fria att åka med. Vill man "på riktigt" få bort bilarna från innerstadens gator så är den enda rätta lösningen.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate