fredag, juli 03, 2009

Polyneoropati

Jag har sedan ett par dagar haft känningar av min sjuka och idag så är jag mer eller mindre "kaputt"
Börjar att undra om värmen kan ställa till det för mig och andra med den här diagnosen?

MS ger ju ofta ett tillfälligt djupdykande med ont och olust. Kroppen verkar att leva ett separat liv!

Kan det vara lika med polyneoropati att man inte tål värme? Är det någon därute i cyberrymden som vet något om det här??

Skriv ett svar till mig så blir jag tacksam!

1 kommentar:

Anonym sa...

Min far har MS och han blir dålig av värmen. Innan min far drabbades av MS, så älskade han sol och värme, numera så blir han slö och orkeslös. Jag och min bror köpte en AC till honom för att han skall må bättre, och den gör stor nytta.

En sak som vi också noterat är att när han drabbas av feber, så blir han väldigt dålig av själva febern, så febernedsättande verkar viktigare för MS-sjuka än andra. Hans läkare ser inte det här med febern som ett problem i sig, men för ett tag sedan så läste jag någonstans en läkare som hade samma uppfattning som mig. Hon ansåg att man måste ta febern på större allvar hos MS-sjuka. Om detta hänger ihop med känslighet för värme vet jag däremot inte.

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate