torsdag, april 16, 2009

Pirater




Idag spelade jag lite musik från min Internetradio. Det blev Radio Luxembourg, den legendariska rocksändaren från 50-60 talet.
De har återuppstått på Internet och kör på i gammal god stil. Idag hade de ett intressant inlägg med den gamle fd piratsändaren Radio Carolines boss. Han berättade hur det var på den tiden och talade om att det kommer en film på biograferna snart om denna tiden med dessa båtar på internationellt vatten som tog rocken in i våra hem.
I Sverige fick vi Radio Syd och Radio Nord.
De gjorde en stor gärning med sina sändningar vilket tvingade det gamla radiomonopolet till att börja sända musik för alla. Men det satt hårt åt med vänstern vid makten sedan många år. De ville inte ha fria radiostationer och tog lagen till sin hjälp. Britt Wadner på Radio Syd fick flera fängelsedomar och tvingades ge upp. Radio Nord kastade in handduken när Olof Palme fick igenom en lag som förbjöd
svenska firmor att göra reklam i radion.
Jag satt den sista natten och spelade in de sista timmarnas sändning på min bandspelare. Allt kändes hopplöst trist för en ung man att behöva se denna utveckling. Då insåg jag att socialdemokratin inte var något för mig att gilla.
De var ett betongparti på många sätt. När de sedan under Palme även stoppade underhållningen på de fartyg som trafikerade Malmö-Köpenhamn då var måttet rågat. Ingen musik medan man åkte över till Danmark. Så otroligt dumt!!

Idag när jag ser Thomas Östros från sossarna gå på i riksdagen så att han blir blå i nyllet då kommer jag att tänka på de här åren på 60-talet. Han är en sann representant för denna betongsossepolitik! Ogina och retfulla och de vet alltid bäst!
En riktig Bror Duktig-typ!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate