söndag, mars 15, 2009

Kent Love Eriksson

Posted by Picasa





Idag fick jag veta att Kent hastigt har avlidit ! Jag har mailat och inte fått något svar. Idag slog jag efter hans telefon-nummer för att se om han bodde kvar. Fanns inget telenummer på honom längre.Då började jag söka på internet och kom då till hans kära poetsida. Där stod det med stora bokstäver framför mig på skärmen att Kent inte levde längre.Sitter här med en chock inom mig ändå så visste jag. Sa flera gånger till bekanta att han lever nog inte. Nu när jag ser detta meddelande så tappar jag orden!! Minns hans vänliga sätt och hur vi satt i hans lilla kök med leverpastejmackor och kaffe. Träffade honom på biblioteket när hans dikter fanns där.Jag hade uppmuntrat honom mycket och såg till att hans dator fungerade. Vi tom åkte ut till Kungens kurva och köpte en plattskärm så att han skulle se bra när han publicerade sina dikter!
Usch , så trist det här känns!!!!
Så här skriver en vän till honom på Poeter.se


".Stockholmspoeten Kent Love har plötsligt och oväntat gått bort. En overklig och djup sorg upplevs av alla hans vänner. Poeter.se var för Kent att äntligen komma hem till sin egen kreativitet. Han tömde sin byrålåda och berättade lyckligt om hur många som läst och kommenterat hans dikter.
Det fyllde honom med stor glädje. I april hade han en utställning med sina dikter på Gubbängens bibliotek. Detta upplevde han som en nästan overkligt stor och fin framgång som poet.

Jag väljer att som minnesord citera hans dikt från diktsamlingen, boken, Poeten, här på poeter.se

Fredrik P.

=

ORD

det finns ord

som berör

det finns ord

som förför

det finns ord

som förgör

det finns ord

som förlåter...



Poesi av Kent Love
Publicerad 2007-02-22


Nedan följer ett par texter från skrivarvänner som kände Kent.


Till Kent


jag minns ditt sätt att tala, när du upptäckt något nytt

ofta hoppfull, ofta uppfylld av nåt ljust

du var så unik

varje människa en blomma

vacker på sitt speciella sätt

varje människa en sång

jag är tacksam

att jag fick uppleva

hur du blommade ut i glädje

på din poesiutställning

/neleh

=

TILL KENT LOVE

Jag fick möjlighet att på avstånd följa din resa

Ibland skrämde den mig, ditt ljus, din kraft

Sen när jag mer hittat min så blev du mer och mer
inspirerande

Tack för ditt ljus

Tack för din kraft, din kreativitet

Du behövdes

Ursäkta att jag inte sa det till dig

Jag hoppas att mina blickar kanske sa det

Att jag tyckte om dig

Att du behövdes

Tack Kent

Tack för allt

/JABO

=

Begravningen äger rum klockan 11 tisdagen den 16
september i Hoppets kapell på Skogskyrkogården i
Stockholm. Tag T-bana 18 mot Farsta,
Hållplats Skogskyrkogården.


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate