måndag, februari 16, 2009

Ingen har hittills svarat på mina frågor!

1. Om jag tar ner en känd rocklåt via en internetradio till min dator , är detta fildelning eller??

2. Om jag sätter i en kasett i min radio samt spelar in dagens 100 populäraste låtar, gör en kopia och skänker bort den, är detta fildelning?

3. Om jag omvandlar min köpta cd till mp3:or , bränner en cd och ger bort den , är detta fildelning?

4. Om jag skickar upp mina mp3:or från min disk till en sajt som tar emot dem och jag kan spela dem på vilken uppkopplad dator som helst , är det fildelning?

5. Alla sajter som föds nu vilka spelar in alla lagliga stationer som sänder över internet och man kan gratis spara deras musik samt spela upp dem, är detta fildelning?

6. Vem tjänar pengar på alla tomma cd-skivor och tillbehör som säljs , tex mp3-spelare osv?

7. Den extra skatt som utgår på dvd-cd-skivor, vem får dessa pengar?

1 kommentar:

Therese sa...

Intressant fråga!!
Jag ber om lov att få kopiera detta? Är det ok om jag skriver att de är från dig?

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate