måndag, januari 26, 2009

Ubuntu 9,04

Så här ser planeringen ut för nya Ubuntu 9,04. Jag skriver det här från alfaversionen nr 3 och det betyder att vi bara är i början av den nya versionen.
Alfastadiet är inte att rekomendera för nybörjare eftersom det uppstår felaktigheter då o då.
Är du kunnig i Linux så är det inte någon fara ,då vet du hur du tar dig ut ur svårigheterna. Total krach är det nästan aldrig frågan om!

Ubuntu har fixat en egen version av Firefox som är mycket snabb måste jag säga.(ver 3.1 b2)

Ljud och video fungerar utmärkt på denna version som jag kör jämsides med den vanliga Firefox.
Jag har lagt in Opera 10 Alfa själv som också är supersnabb.
Songbird ligger i en egen mapp och via den så spelar man vad som helst i musikväg liksom att den fungerar som webläsare ! Men den kräver flashplayer! Songbird fungerar även på Windows ifall du använder en sådan.Jag har lagt in den på min Windows 7 vilken är den version som kommer efter den dödförklarade VISTA! Inga problem!

Ubuntu har verkligen framtiden för sig och vinner mark över hela världen. Kommer alltid att vara gratis för hemanvändaren. Varför slösa pengar på Microsoft? Ställ dig frågan hur våra skattemedel används vad gäller IT? Miljoner efter miljoner slösas och göder Microsoft.
I många andra länder går man över till fri programvara och tex franska staten har på ett år tjänat många miljoner euro!

Googla på Ubuntu och läs och begrunda!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate