tisdag, januari 20, 2009

Change can happen!



Sitter just nu och tittar på CNN:s direktsändning på internet. Kanonbra bilder från fyra olika kameror.

Massor med glada människor . Svarta och vita sitter bredvid varandra, skrattar tillsamanns, umgås!
Härligt att se för oss som minns raskravaller och Ku klux klan. Detta vedervärdiga för mindre än 50 år sedan.
Idag får USA en färgad president . Att det är för första gången ska jag väl inte behöva säga.

Vi kan kanske börja tro på USA återigen som ett land för fria individer? Ett demokratiskt land återigen med goda förbindelser över hela världen.

Såg från en undersökning idag att endast 15 % av USA:s befolkning är emot Obama, det är storartat. Betyder dessutom att massor med republikaner inte är emot honom!

Naturligtvis innebär detta att det kommer att gå lättare att ta itu med de svårigheter landet och världen har för närvarande.
Önskelistan är lång. Personligen så skulle jag bli lycklig om det till slut gick att få en varaktig fred mellan Israel och Palestina.
Denna fråga har följt min generation i hela livet och jag tror att om freden skulle bestå där nere så skulle läget i världen som helhet bli mycket bättre.

Jag är oerhört glad liksom så många andra att Bush nu idag får sluta sitt arbete som president!

Ps När herr o fru Clinton anlände då steg jublet oerhört!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate