torsdag, oktober 09, 2008

http://nanok.com/fm/

415.000 låtar inspelade nu på min Nanok! Jag sa det i en tidigare blogg att detta system är en smärre revolution och jag har ingen anledning att ta tillbaka detta påstående.
Denna spelare fungerar perfekt. Det går att lyssna efter tex. de mest spelade eller efter olika länders topplistor. Eller sök på artist och när man efter en vecka har samlat på sig så pass med låtar så lär man nog hitta det mesta.
Det är kul med internet och alla de lösningar som föds hela tiden.
Jag kör det nya Ubuntu Itrepid 8.10 vilket opsystem nu närmar sig slutstadiet efter många månaders testande. Visst har det varit ett par ordentliga krascher där jag har fått börja om från början men det fina med Linux och Ubuntu är ju att det är bara att sätta i den cd man skapat med avbilden (ISO-) så installerar man systemet återigen utan problem med kostnader eller löjliga dyra licenser.
Det är ingen som frågar dig om du redan har använt din licens eller som Microsoft supporten frågade mig för ett par år sedan : du har väl inte fler datorer hemma med denna licens?

Grafiken och användarvänligheten är bättre på Ubuntu än Vista tex!
Därtill finns alla gratisprogram i tusental att mycket lätt plocka ner och installera för direkt användning.

Vad väntar du på? Vill du ha den på din XP eller Vista så kan du numera dessutom lägga den i en mapp mitt inne i deras system. Själv föredrar jag att bränna en cd-iso samt installera den på hårddisken. (Om du har microsoft så går det bra att ha bägge systemen sida vid sida) Ubuntuskivan sköter all installation såsom partionering och all hårdvara automatiskt.
Samma sak om du väljer att lägga den som folder inne i Windows.Följ anvisningarna här på denna sida: http://wubi-installer.org/

eller gå hit och läs och ta ner cd-skivan:
http://ubuntu-se.org/drupal/

Lycka till!


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate