måndag, september 29, 2008

Ombord på en Finlandsfärja!

Tv 5 börjar en ny serie där man ska berätta om personalens arbetssituation ombord.

Innan man började filma på resorna så talade man om för passagerarna att det skulle filmas ombord just den kvällen. När det i efterhand har gått upp för en del resande att filmbilder kommer att visas så har en del blivit ordentligt rädda.

Brev har kommit in till TV5 och de lyder så här:


"SÅ SKRIVER DE OROLIGA RESENÄRERNA:
”Jag var i väg med Cinderella tidigare i år och vill absolut inte att ni ska visa något från den resan. Efter resan blev jag gravid och jag vill verkligen inte att min man ska se vad jag gjorde.”

”På en kryssning med Cinderella var jag med en annan man. Jag berättade det för min kille efteråt och vi har pratat jättemycket om det. Nu känns det som vi rett upp det hela och det skulle kännas otroligt jobbigt om det kom med i bild och rev upp alla sår igen.”

”Minns inte allt jag gjorde den där gången och är lite orolig. Jag var ganska berusad och dansade med ganska många. Snälla, finns det en chans att få komma och titta innan det visas? Jag vet inte vad min familj kommer säga om de får se.”

”Kom på efteråt att jag kysste bartendern. Det var bara en kul grej, inget annat. Men jag är rädd för hur min kille ska reagera om det visas i tv. Är det med i programmet?”

”Tycker inte det är schyst med detta program. Det som sker på båten stannar på båten. Hur kul är det på en skala att visa hela
svenska folket hur full man blev? Man är på båten för att man ska kunna känna sig anonym. Annars kan man lika gärna stanna hemma. Hur många är det inte som tar en kryssning för att få ha lite kul utan att grannen i hemstaden skall ha ont av det? Nu ska hela jävla Sverige få se det. Nej nu har ni verkligen sjunkit i mina och mångas ögon!”

"Färjan” sänds klockan 20 i kväll i Kanal 5."


Tjaa , gott folk! Vad har er partner för sig på båten när de åker med sina polare eller på affärsresa?

1 kommentar:

Anna Högrelius sa...

Vi såg lite av programmet igår, men det är så patetiskt alltsammans.

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate