tisdag, augusti 05, 2008

Fånhuset!


Tack alla snälla människor för uppvaktningen på min födelsedag. Jag fick en mycket fin dag !

Idag har jag varit med om en scen som skulle kunna vara tagen ur en film av Roy Andersson.

Jag skulle köpa ett batteri till en Sony-Ericsson och började med att gå in till en Teliabutik.De hade inget men kunde beställa ett till mig för en kostnad av 525 kronor!!!
Skyndade mig ut ur butiken innan jag gjorde något dumt samt gick till övriga butiker i området. Sammanlagt fem butiker men ingen kunde sälja ett batteri över disk!
Phonehouse hade ett för 499 kronor men när hon skulle stämpla in det i kassan så upptäcker kassabiträdet att det inte finns något batteri i lager. Ja men du har ju ett i din hand säger jag då.
Det kan jag inte sälja !!!Varför ,säger jag. Det finns inte här i registret!!

Vad ska man säga om sånt???

När jag kom hem så hittade jag ett batteri för 149 kr och det är ett orginalbatteri.Med frakt blir det 179 kronor. Med andra ord , man ska inte köpa sånt i butik! Allra minst hos Telia!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate