lördag, juni 21, 2008

FRA anställda uthängda på nätet!

Sitter och läser igenom tv 4 :as nyheter och där står att ca 40 anställda (hemliga) är uthängda med namn och adresser och foton.
Tja, inte blir jag det minsta förvånad och jag kan lova att värre kommer det att bli för både FRA och regeringen framöver tack vare beslutet om att avlyssna alla medborgare!
Finns det något som eggar hackers mer än det här?

Jag tycker inte ens synd om FRA eller om de som har tagit beslutet blir utsatta för granskning eller något annat på nätet.

De har bett om det!!!!

När SÄPO sprang omkring och fotograferade oss när vi demonstrerade mot kriget i Vietnam då fick de också finna sig i att vi fotograferade dem!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag får till viss del hålla med, jag tycker personligen inte att de ska hängas ut, men jag ser din poäng.
Har man aktivt sökt jobbet som spion så får man finna sig i att den som man spionerar på kanske inte uppskattar det.

Anonym sa...

Jag har som princip att jag avslöjar bara namnen på Säpo-agenter och andra "hemliga" personer offentligt om de är inblandade i något som är brottsligt, buggning t ex innan det blev lagligt. (OBS! att mycket av det som Säpo håller på med kan betraktas som trakasserier inom ramen för brottet som heter "ofredande".) Men jag måste erkänna att ibland är det roligt att berätta när dom gör nåt ovanligt klantigt också !

Anders Kjellgren

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate