tisdag, maj 20, 2008

Malmö


Sitter i Malmö och väntar på att flyget ska ta mig hem till Stockholm. 568 kr fram och åter mellan Arlanda och Kastrup kan man inte klaga på med tanke på att SJ skulle ha 1700!
Tycker att Malmö håller på bli en storvulen stad ,får mig att tänka på Hitlers drömmar om UtopiaBerlin!
Malmö är Reepalus Nya Utopia. Det ena stora skrytobjektet efter det andra. Den skruvade storpitten syns över halva Skåne.
Nu ska stan Gudbevars också få tunnelbana med två stationer.
Jag trivs inte alls längre här. Finns inget som kan få mig att flytta hit igen. "Det räcker nu" sa Dario Fo och jag instämmer!

PS! Bäst med Malmö är att det är billigt att åka buss och lågpristaxi!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate