lördag, januari 26, 2008

Ubuntu med KDE 4


Så här kan det se ut med nya Ubuntu samt med KDE4 som" grafikprogram"!
Jag har valt att lägga de program som jag använder mest i nederkanten för snabb åtkomst men man kan ha dem dolda och åtkomliga genom en enda "symbolknapp"!
Det finns hur många fina bilder som helst att plocka ner till sitt skrivbord om man nu inte vill använda egna foton.När jag kommer hem till folk vilka bara har sina hemska Windowsbilder på sin skärm så ryser jag av olust! Lite mer fantasi är på sin plats tycker jag!Men smaken är som baken....delad!

2 kommentarer:

Anonym sa...

KDE4 är väl ett skal, inte ett grafikprogram?

hogrelius sa...

Hej Johanna! som du kanske la märke till så satte jag ordet "grafikprogram" inom situationstecken, vill inte krångla till begreppen för alla de som inte är insatta.Det är tyvärr så få av sk "vanliga" användare som vet något om Linux.Jag har på en datorkurs för äldre lagt in ett par Ubuntu på några maskiner.Flertalet som använder dessa förstår inte ens att de kommer ut på internet via Linux.de kan inte begripa att det finns något annat än Microsoft!

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate