måndag, augusti 06, 2007

Kultur eller ej!

Jag arbetade en tid på ett servicecenter och skötte bla larmet från de gamla.Dessutom ingick det i mitt arbete att sköta kiosken,beställa varor samt sköta den bandspelare som ofta stod på timmar i sträck.En sk rullande kasettspelare som kör runt ,runt hela tiden.En dag när jag tröttnat på den musik som damerna där gillade,dansbandsmusik med texter om hjärta o smärta, så la jag i en kasett med Jussi Björling där han sjöng bla Ack Värmland du sköna-till havs och andra "lättare" saker.
Då kom "damerna" rusande och fullkomligt skrek till mig att " ta bort den jävla skiten"!!
Då kände jag att jag inte hörde hemma bland dessa människor med en så fullkomligt rabiat inställning till det som tillhör vårt arvegods av god kultur!
Jag kan gilla sk enkla människor bara de är villiga att åtminstone försöka att lyssna på vad andra kan tycka är bra.Vi andra översköljs dagligen med den musik de gillar varken vi vill detta eller ej!
Förr talade vi om klassklyftor men de finns f-b mig kvar på många områden ,inte minst kulturens.
Att människor låter sig nöjas med falsksjungande idoler och ratar de som kan sjunga är trist.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate