lördag, augusti 18, 2007

I morgon


Då flyttar min dotter Sofia hit till Stockholm och nytt jobb på ett stort sjukhus som onkologsköterska.

Jag är så nöjd och glad över detta!

Bilden är en premiärbild från min nya HP PhotosmartC2400 All in one.

Köpte den speciellt för Linux därför att HP funkar till skillnad mot de flesta andra märken mycket bra med just Ubuntu-Linux som system.
Nu ska alla veta att en ren sk flatbäddsscanner från tex HP ALDRIG funkar på Linux utan det ska vara de andra modellerna med skrivare och scanner!
Det riktigt roliga var att igår natt så släppte Ubuntu ut nya drivrutiner men de funkade ej.
Nåja, tänkte jag , jag väntar och ser för det brukar rätta till sig snabbt från de som är tekniker och utprovare.
Jomän,kl 23.45 så tröck jag på updateknappen och se där kom ändringarna och sen var det bara att scanna som ni ser på bilden idag!

Tacka vet jag det fria OP-systemet Ubuntu!

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate