söndag, augusti 05, 2007

Att fylla år

Grattis till mig själv,jag var först ute att gratta till min 65 årsdag!




När man fyller 65 så inträffar det en del olika saker, en del bra och en del dåliga.Att jag nu äntligen får ett tak på mina tandläkareräkningar är bra.Nu behöver jag som mest betala ca 7000 för ett stort ingrepp som jag måste göra.Har skjutit detta framför mig nu i ca 2 år eftersom de skulle ha 17000 kr! En bra besparing med andra ord.

Det negativa vet alla om vid det här laget så jag ska inte tjata om detta.(Mindre pengar)

Har gått med i SPF vilket är en stridbar pensionärsorganisation. ,vid allmänna val så kan vi pensionärer ta till ett nytt vapen.Ingen röstar på de "vanliga" partierna utan vi väljer på det pensionärsparti vilket driver våra frågor.

Sveriges äldre har de senaste tio åren inte fått några höjningar alls på sin pension ,om man jämför med övrig befolkning.Vem och vilka är det som har byggt landet ofta med mycken dålig arbetsmiljö samt långa arbetsdagar samt dessutom med dålig lön.

Det är dags att vi får vår del av välståndet!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis! Jag tror att jag var den andra. :)

hogrelius sa...

Jag får tacka för "den andra" hälsningen ända från Finland minsann.Den tredje kom via telefonen nu i morse och det var min fd hustru som hörde av sig.Det gladde mig mycket måste jag säga!

Anna Högrelius sa...

Grattis! En liten hyllning finns i min blogg. :)

hogrelius sa...

Jag hastar genast till din blogg o kollar!

hpy sa...

Och jag ar forsenad, men kanske ar det inte sa farligt. Jag bloggade inte igar!
GRATTIS! GRATTIS! GRATTIS!

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate