måndag, januari 08, 2007

SJ och LINX och trafiken Oslo-Stockholm



Igår återinvigdes tågtrafiken mellan Oslo -Stockholm, bägge ministrarna från bägge länderna deltog vilket visade hur viktigt de anser att det finns en fungerande trafik mellan våra länders huvudstäder.Linx trafikerade sträckan fram till 2005 då man likviderade detta bolag.Samma bolag som nu ska köra delar av sträckan var de som ägde Linx dvs. SJ och NSB. Skillnaden nu är att Värmlands länstrafik också är med i konceptet.Jag har i tidigare bloggar berättat den skandalösa historien om SJ och Linx så det ska jag inte uppehålla mig vid nu men alla måste ju förstå att det är skumt att lägga ner ett fungerande koncept samt utsätta personalen för allt vad det innebär av psykiska plågor.Att få sparken flera gånger och gå omkring i ovisshet i så lång tid samt behöva gå till arbetsdomstolen för att få sin rätt mot SJ är inte hedrande för SJ.
Varför fattade man beslutet en gång att starta Linx för att sedan motarbeta det egna dotterföretaget på alla punkter? Vad har hela denna misslyckade affär kostat ? Vem tog alla dessa dåliga beslut?

1 kommentar:

hpy sa...

Det ar lange sedan jag kommenterat, men jag vet sa lite om det du skriver.

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate