söndag, maj 21, 2006

Revolutionärer och AFA

Idag blev jag åskådare till en demonstration på stan närmare bestämt Sveavägen. Massor med poliser , skulle tippa att de var ungefär lika många som deltagarna i demon.Maskerade killar och tjejer garanterat under 25 år allesammans. Nå, har vi inte en ny lag som förbjuder maskerade demonstranter? Visst har vi det men ändå så låter polisen dem hållas , vad är det för mening i att stifta lagar som ingen håller och inte ens polisen bryr sig. Det ger mycket dåliga signaler i vårt samhälle och är en del av denna upplösning av alla normer som fortskrider.
Jag har ju varit revolutionär själv under många år och har stått organisationer likande de jag såg idag väldigt nära, bla. medlem i SAC-syndikalisterna i 16 år. Gick frivilligt ur när min organisation inte kunde hålla rent från dessa våldsromantiker , blev rent av beskylld för att vara "brun" i kanterna.Fanns många som uppmanade mig att gå ur deras skinande blanka organisation så de fick lugn från mina debatter om våld mot andra människor som jag naturligtvis tog starkt avstånd från.Tänker bla. på hur man kastade gatsten mot en polis i Malmö som skadades svårt .Ingen tog avstånd från detta huligandåd och det bidrog starkt till att jag tillslut gick ur SAC.
Nu läser man i tidningarna hur sk "vänster" slåss mot "höger" med alla medel.Idag skanderade man att man skulle sparka huvudet av nazzarna eller något liknande. I polisens sällskap uppmanar man till kriminellt våld och inget händer! I det här fallet så ska polisen faktiskt upplösa demon samt ta dem till förhör samt anklaga dem för brott som ska gå till åklagare.Samma sak ska göras med nazzarnas demon och möten.Så länge som man håller på att inte göra något mot dem så hjälper man dem faktiskt och blir delaktig i det våld som trappas upp. Så kul kan det väl inte vara att arbeta som polis och se hur det här hela tiden trappas upp. Gör något nu innan de slår ihjäl varandra!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate